DYSTOPIAN

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Rødhåd

Rødhåd

At the the end of the 1990s Rødhåd laid the groundwork for his DJ-career. He organised small open-air-parties in the outskirts of Berlin just for the fun of it. The word spread quickly far beyond Berlin’s and Germany’s borders about the new kid on the block. His specific style, consisting of Dub-Techno mixed with percussive grooves and his timeless, perfect mixing technique garnered him widespread recognition.

In 2009, he launched his own regular club night with himself as resident: DYSTOPIAN. Such legendary locations as the Arena Club, the Tape Club or Horst Krzbrg in Berlin have been witness to these intense club nights.

Around 2010, the Berlin club Berghain recognised Rødhåds craft. His sound and his style of mixing fit neatly to the philosophy of this place, and he got booked there. Also he started playing regulary places all over Europe, such as Trouw (Amsterdam), Concrete (Paris), Rex (Paris), Lux (Lisbon), Fuse (Brussels) and major scene events such as Awakenings, Weather Festival or Melt Festival.

In 2012, he released his first record on his label DYSTOPIAN. Rødhåd’s tracks immediately received praise by Robert Hood, Jeff Mills, Marcel Dettmann, Ben Klock, Luke Slater, Laurent Garnier, Sven Väth, Dave Clarke. Also labels such as Token, CLR & Cocoon became aware of the young producer.

He caught his big break in the same year, as he was featured and interviewed as “Break Through Artist Of The Year” on the paramount website for electronic music, www.residentadvisor.net. Tours in Japan, Australia and international bookings every weekend followed.

 


 

Gegen Ende der 1990er-Jahre legte Rødhåd den Grundstein für seine DJ-Karriere. Aus reinem Spaß an der Sache organisierte er kleine Open-Air-Partys in der Umgebung von Berlin. Damit machte er schnell von sich reden, auch über Berlins und Deutschlands Grenzen hinaus. Die zeitlose, perfektionistische Art und Weise, wie er Dub-Techno mit perkussiven Grooves ineinander mixte, brachte ihm weitläufige Anerkennung.

2009 startete er seine eigene Clubreihe DYSTOPIAN, bei der er bis heute Resident-DJ ist. Diese intensiven Techno-Nächte fanden bisher in den berüchtigten Berliner Locations Arena Club, Horst Krzbrg und Tape Club statt.

Um die Jahrzehntwende wurde das Berghain auf den jungen Künstler aufmerksam. Sein Sound und seine Art aufzulegen passten, und er spielte seine ersten Gigs im Club. Es folgten Auftritte in vielen europäischen Clubs, etwa im Trouw (Amsterdam), im Concrete und Rex (Paris), im Lux (Lissabon) und im Fuse (Brüssel). Auch die großen Festivalbühnen hat er mittlerweile bespielt: Awakenings, Weather Festival, Melt!.

Rødhåds Debut als Produzent folgte 2012 mit einer EP auf dem neu gegründeten DYSTOPIAN-Label. Seine Tracks fanden sofort große Resonanz bei Robert Hood, Jeff Mills, Marcel Dettmann, Ben Klock, Luke Slater, Laurent Garnier, Sven Väth oder Dave Clarke, wodurch auch Labels wie Token, CLR oder Cocoon den jungen Künstler für sich entdeckten.

Seinen endgültigen Durchbruch hatte er Anfang 2013, als ihn das vielleicht wichtigste Online-Magazin für elektronische Musik, Resident Advisor, für die Rubrik „Break Through Artist Of The Year“ interviewte. Anschließend folgten Touren in Japan und Australien sowie weltweite Gigs an allen Wochenenden.